persona persona
persona

מה עיצוב לוגו אמור לסמל?

Posted on February 4th, 2013 in Uncategorized with

אין זה אומר כי כל צבע שתבחר צריך לייצג את ערכי החברה, אבל צריך להשקיע מחשבה בצבעוניות של הלוגו שלך, ולוודא שהיא תואמת את עקרונות החברה שלך, את תחום העיסוק שלך ואת מה שאתה מעוניין לשדר לאחרים. ניקח לדוגמא, את הלוגו של Citibank. לא נראה כי עיצוב הלוגו הצריך מלאכת מחשבת מורכבת, במיוחד בהתחשב בעובדה שהלוגו מורכב מפונט פשוט, מאותיות קטנות, ומקו אדום מקומר. אבל לוגו זה הוא בעל משמעות: הפונט הפשוט גורם לחברת השירותים הפיננסיים הגדולה להיראות נגישה יותר. הקשת האדומה מייצגת מטריה, כאשר האות ‘t’ משמשת כידית. המטריה מסמלת את הביטחון וההגנה שתקבל אם תשתמש בשירותי החברה. סביר להניח שהאדם הממוצע לא יחשוב על כל זה, ועם זאת, הלוגו נראה טוב ומקצועי, והקשת האדומה יוצרת אווירה בטוחה יותר מאשר צורת ברק, למשל.סמליות יתר – למה הכוונה? אחת הטעויות המרכזיות שאפשר לעשות כאשר מנסים לשלב סמליות בעיצוב לוגו, היא ללכת עם זה צעד אחד רחוק מדי. הסמליות הופכת לבעיה כאשר היא מורכבת מאלמנטים רבים מדי. במקרה כזה אף אחד לא ירצה ולא יוכל לפענח אותה. ניקח לדוגמא, את לוגו הקמפיין “בקרו במלזיה 2007”. הלוגו אמנם מושך את העין, אבל יהיה זה בלתי אפשרי לפענח את כל הסמליות שהלוגו מכיל. להלן כמה נקודות המתארות את הרציונל העומד מאחורי הלוגו: • “לב האדום, בצורת עלי הכותרת, מסמל את האנשים של מלזיה, המקבלים בזרועות פתוחות את העולם” • “חמש הנקודות על האבקן מייצגות 50 שנות עצמאות” • “צהוב מסמל מונרכיה חוקתית, אמונה באלוהים ושלטון החוק” והרשימה עוד ארוכה… סביר להניח שאף אחד לא יוכל לפענח את כל הסמליות הטבועה בעיצוב זה. עדיף היה לשמור על מס’ אלמנטים סמליים, כמו הפרח הלאומי, ולעצב את הלוגו בצורה פשוטה ובהירה יותר. שמירה על איזון נכון אפשר לאמר שהלוגו המצורף הוא השילוב המושלם בין סמליות ופשטות. הסמל עוצב עבור נמל התעופה הדרום מערבי של יוסטון, טקסס. ניתן להבחין מיד בצורת הכוכב המפורסמת המאזכרת את טקסס. צורה המשלבת בתוכה גם את צורת המצפן המצביעה לכיוון דרום מערב. צורת החץ מייצגת מטוס נוסעים הטס בכיוון זה. הסמל הוא פשוט, אך בעל משמעות ובלתי נשכח.


Z-Design Pro | Vision & Creative © 2019 :כל הזכויות שמורות לסטודיו